tisdag 25 augusti 2009

Diet och träning

Herregud, har gått upp rejält i vikt under min pappaledighet och semester. Vågen har ökat stadigt för varje gång jag klivit på och det har verkligen blivit dags att göra något åt det. Så i slutet av förra veckan gjorde jag slag i saken och började köra lite diet. Äter sedan i onsdags minimalt med kolhydrater vilket innebär att pasta, bröd, potatis och ris går bort. Lägg därtill allt som innehåller socker så inser ni att det nästan bara återstår kött, fisk, fågel och grönsaker. Grejen med den här typen av diet är att det ger hyfsat snabba resultat. Räknar kallt med ett par kilon i veckan. Till det gav jag mig på att träna lite ikväll. Sprang en runda som tog ca 20 min vilket kanske inte låter så mycket. Men för mig som inte rört på mig på över ett år är det ett stort steg. Vi får se om jag orkar fortsätta på den inslagna vägen.....

Just det...öl och snacks är också uteslutet i min diet. Är riktigt jobbigt när det närmar sig helg.

//J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar