måndag 11 oktober 2010

Helgen

Det har varit en helg med förändringar. Melker har flyttat till eget rum, han har lärt sig att sitta, har två tänder som är på väg ut, har börjat dricka välling och blivit allmänt stor denna helg :) Joakim har plockat in alla utemöbler, studsmatta och grill med mera. Mycket duktigt! Han har även pysslat med lite saker härinne. Magnus och Medina och barnen var här på middag i lördags och Norah och Hugo busade som galningar. Vad har jag gjort då? Jo jag har klippt mig kort! Det bästa jag gjort på länge. På cykeln på väg till frisören bestämde jag mig för att nu är det dags för förändringar.

Och ikväll ska jag ha min första körlektion som ska ge mig ett körkort om ett par månader. Och jag har bestämt mig för att det ska bli kul. Jag har insett att man alltid kan välja hur man vill se och uppleva saker. Antingen positivt eller negativt. Fy vad jobbigt eller herre jösses va kul! Jag är väldigt peppad nu, vad gäller allt. Ut med gammalt tänk, in med nytt. Man fastnar lätt i negativa tankebanor, men det är det slut med nu. Och trots att Hugo är hemma med öroninflammation idag och Melker har en begynnande sådan, så är allt bara bra. Hugo tycker det är jättekul att tvätta. Han känner sig viktig och stor.

Just nu sover båda en stund och jag passar på av att kolla runt på lite inredningsprylar och ska plocka fram alla papper jag ska ta med mig ikväll. Jag tar nog cykeln dit så jag får lite motion på köpet. Herre jösses va kul det ska bli!



/C

3 kommentarer:

  1. Men herrejösses då, lägg ut en bild på nya frillan! :) kram o lycka till på körlektionen!

    SvaraRadera
  2. Nej du får se den live nästa gång vi ses istället! :) kram

    SvaraRadera
  3. Men vilken vilken goding Melker har blivit!! :) Vi längtar allt efter er, vi måste se till att ses snart. När kan ni?

    Håller med om att en bild på nya frillan skulle vara roligt! Om inte annat för oss som tyvärr inte bara kan titta förbi er ;)

    Krama killarna från mig!

    SvaraRadera