torsdag 9 december 2010

Update

Var ett tag sedan vi skrev något och det känns som det är dags för en liten update på läget. Dagarna verkligen flyger fram nu och det är i skrivande stund drygt två veckor kvar till julafton. Vi har inte riktigt kommit igång med julhandlandet än så det finns att göra på den fronten.

Vi gjorde ett försök förra helgen då vi var ute på en shoppingrunda. Problemet var bara att vi inte hittade speciellt mycket att köpa. Blev någon klapp inhandlad men inte mer. På söndagen var Hugo bjuden på kompisen Vincents födelsedagskalas. Vi var där hela familjen och barnen såg ut att ha kul bland fiskdamm, tårta och annat skoj. Hugo har dock lite svårt med mitt och ditt och tyckte att han hade rätt till den present han gav bort. Blev lite kivande om det men det var ingen större fara.

I morgon händer något roligt. Caroline och jag ska på Idolfinalen i Globen och Mayvy och Harry ska vara barnvakt. Tele2 är huvudsponsor av Idol så vi ska dit med mitt jobb och några av våra kunder. Verkligen kul att komma ut tillsammans, blir inte av så ofta. På lördag är det sen dags för traditionsenligt julbord tillsammans med Magnus och Medina. Vi har kört så nu några år och det är alltid gott med årets första jultallrik. Problemet är att man föräter sig rätt snabbt och när väl julafton kommer kan man vara lite småmätt på julmat redan. Får hoppas Melker kryar på sig innan lördag. Han har åkt på lite feber men det är förhoppningsvis ingen fara.

Vad har hänt mer? Jag har varit en första sväng till tandläkaren och påbörjat min rotbehandling. Ingen höjdare vill jag lova även om det inte var så farligt som jag trodde innan. Sen har vi fixat med årets julkort så de ligger hemma klara att postas. Det var inte det lättaste att få dem sitta still vid fotografering men det blev en ok bild på våra små busfrön. Går också i köpa-dator-tankar. Har dock inte bestämt vad jag ska ha ännu och hur mycket jag tycker det är värt. Blir nog ett projekt för början av nästa år.

//J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar