onsdag 5 maj 2010

En vanlig onsdagskväll

Kvällen har varit som ett långt träningspass (Joakim är inte hemma). Ett tag trodde jag att jag skulle behöva ringa 112 eftersom det strålade i bröstet. Två ungar som gallskriker. Den ena vrålhungrig och ska ammas trots att han ätit varannan timme de senaste timmarna och den andra som märker att jag inte har tid (eftersom jag står och lagar mat och ammar)och gör en massa hyss, skriker och på det fastnar med foten under badrumsdörren, skrapar upp den och illvrålar...

En halvtimme senare. Disk och mat i hela köket, skitiga ytterkläder på hela hallgolvet, blöjor och smutsiga kläder på hela badrumsgolvet, vardagsrummet fullt med leksaker. Dags att röja. Nu är nattningen klar och båda sover, tack och lov! Röjningen är gjord och det är rent! Och jag proppar i mig godis, precis som jag inte skulle göra. Det där med att bli snygg får vänta till allt lugnar sig lite...bara inte det blir om 18 år då. Tur att jag unnade mig en riktigt ledig dag i Vällingby centrum med Frida och Viggo, med både lunch, fika och shopping.

Imorgon blir det öppna förskolan i Järfälla kyrka. Jag är inte så mycket för kyrkor, men man får ta med båda barnen dit. Hugo tycker det ska bli jättespännande, han tror att han ska till skolan (där de stora barnen går). Så vi får väl se. Får se vad vi ska hitta på på fredag..biblioteket kanske. Men 18 timmarsveckan har väl gått bra hitills. Ja de 18 timmarna har ju förbrukats nu så vi får väl se hur det känns på fredag kväll :)

/C

1 kommentar:

  1. Låter som en härlig kväll! ;) Du är värd o äta lite godis, och du är snygg redan :) Ska bli kul att ses imorrn, kram!

    SvaraRadera